blog oh blog..

on 22.6.06


assalamualaikum..

hmm nampaknya saya masih belum bersedia untuk konsisten dalam penulisan dalam blog ni..haha masih banyak yg perlu di perbaiki..thanks to NJ banyak ajar buat blog ni komen pasal Bahasa Melayu saya yg teruk..
Ini adalah kesan dari sistem pendidikan IIUM yang meminggirkan Bahasa Ibunda kita yang tercinta ini..

2 comments:

Azree MH said...

hoho...salahkan UIA plak..cmne la nak motivasikan diri cmni..aku pun studi kat uia gk...meh kita guna bahasa istana lama...

hamba rasa tidak lah salah jika penggunaan bahasa melayu teruk daripada org melayu yang terus lupa pada bahasa mereka sendiri sehingga sanggup mengarahkan matapelajaran sains dan matematik diajar dalam bahasa inggeris.

tidakkah mereka sedar bahawa bangsa tanpa bahasa umpama bangsa tanpa harga diri. dulu Dr M jugak yg suruh kita pandang ke negara Matahari Terbit. tapi satu sahaja yang kita semua terlepas pandang iaitu mereka bangsa jepun masih berbangga dengan bahasa mereka. sebab bahasa itu menjadi kekuatan mereka untuk menunjukkan kemegahan dan harga diri mereka sebagai bangsa yg masih kuat.

'Umayr SRA said...

Alaa.. Bahasa Melayu tuh kemahiran. kene praktis. Kenela banyak membaca. Banyak menulis.

Nih blog dah ade... Ape lagi?! Tulis la apa-ape... Asal ade je idea, tulis. Asal tercetus perasaan, tulis. Asal timbul keinginan, tulis.

Lama² jadi pandai la.

Ana menulis sebab nak pandai menulis. Sebab nak luah perasaan. sebab nak luah idea yan tersarat dalam otak. HUahahahaha!