kisah wallet & taekwondo

on 22.2.07



Baru petang tadi Saya bercerita tentang betapa ujian itu tanda kasih sayang Allah bukan..beberapa jam yang lalu saya telah diuji oleh Allah..Adakah saya dapat mengotakan apa yang saya katakan??huhu sama-sama kita berdoa agar Allah memberikan saya kemanisan bersabar dan kemanisan redha =) pada mulanya saya amat sedih dan gelisah tetapi bila mengenang kembali..pasti ada hikmahnya sabar dan redhalah wahai wan abdullah mujahid bin hasanuddin..yang hilang hanya objek yang kaku dan tak berperasaan..apa pun besok kena buat laporan dan try cari lagi..Usaha tetap usaha

Kisahnya begini..Selepas selesai solat fardhu maghrib saya bersiap untuk ke female sport complex untuk rutin mingguan..latihan taekwondo,setelah bersedia saya masukan beberapa ringgit in case nak beli air or what so ever..then on my way there saya terserempak dengan rakan seperjuangan,taqi and start to jog to the FSC suddenly there bila nak buka sweater baru perasan wallet dah takda..i`m so sad but then terus gak training tadi..begitulah kisahnya



tetapi sesuatu yang mengembirakan saya ialah saya ssudah dapat menyempurnakan "reverse kick" yang macam hilang sebentar selepas kemalangan yang tahun lepas huhuh seronok nye =)sebenarnya takde la susah sangat just practice make perfect kan ;)

3 comments:

NJ said...

** lagu the zikr - kehidupan didendangkan **

ujian adalah tarbiyah dari allah
apakah kita kan sabar ataupun sebaliknya
kesenangan yang datang selepas kesusahan
semuanya adalah nikmat dari tuhan..

NJ said...

continuously pray that u get back ur important docs.
two persons close to me get back their stolen handbag/purse after few weeks/months.. the cash inside was taken away,, but at least, they get the cards, etc.
pray n pray n pray.
as u said, allah loves u, that's why he wants u to return to him ;)

Abdullah Mujahid Hasanuddin said...

huhu thanks Nela (^^,) i`m doing it every second since i realize i lost it..Yakin sepenuh hati yang Allah wants u me return to him ;)
may i be the third person to get back my wallet hehe..