usrah??macam-macam ade :)

on 22.5.08

i`m tagged by dhany la!!

[1*] Berapa lama anda dah sertai usrah?

sangat lama :p dari sekolah rendah hmm 1995 kot..dengan ayah auzan!!
pakcik sazali manap :) tapi mula serius n menghargainya time form 4 which is
2003-Abg hermi!!
[Ihsan S-Muhammad KB-Ammar Termizi-Auzan H-Shahmi S-Ansari R]

[2*] Bagaimana anda boleh sertai usrah?

WAJIB la kat skola dulu ;)
[jawapan standard pelajar-pelajar SMI]
tapi hasil di" fardhi" Ustz Suhana n Abg Hermi banyak mempengaruhi :)

[3*] Kenapa anda menyertai usrah?

Sbb dia best~
hmm really..usrah ni charger pada Iman saya!!
dengan cabaran dunia hari ini cemana nak jamin
istiqamah dalam amal fardhi supaya graff iman kita stabil??
i`ve done an experimen sebulan tanpa usrah..
hehe boleh nampak tanduk saya tumbuh :p

[4*] Tiga perasaan anda setelah menyertai usrah

tenang - Dalam menghadapi cabaran dan ujian :)
bersemangat - berkongsi nikmat ini dan menyelamtkan orang lain
rendah diri - atas kekurangan diri [perlu meningkatkan diri!!]

[5*] Lima perkara yang anda dapat selama menyertai usrah


1-Cinta Allah & Rasulnya
2-Nikmat
Ukhuwwah & kasih syang
3-Ilmu dan penghayatan
4-Kita tidak keseorangan dalam da`wah ini.
5-Tarbiyah yang menusuk.

semua inilah memyang membentuk peribadi saya hari ini :)
apa jua pendapat orang lain tentang diri saya dinilai atas neracaNya..
melihat semua perkara dari sudut yang kasih sayang seorang da'ei yang
serba kekurangan.Yang membuat saya TIDAk melihat
perbezaan jemaah sebagai ancaman tetapi sebagai kelebihan.

Hehe kalau tak kawal tangan ni tak berhenti nanti menulis pengalaman yang seposen ini :)

Saya nak tag;

1.Fahmi AA
2.Ihsan S
3.Ammar T
4.Muhammad KB
5.`Ammar Taqiyuddin
Ammr shahrin
6.Nihlah J
7.kak Wan Maryam
8.Anda semua..!!

SAYA TAG NOOR AZREE M.H

3 comments:

Azree Hanifiah said...

Oit. Boleh tag 5 orang je... Takleh lebih.

ibnattermizi said...

muhammad kb pun ada blog ke?
isk2...mmg usrah ayah auzan la yg pertama ana ikut..
x sangka nta pun sama...huhu..terharunya..kita sama!
ingat lg dia cerita pasal makna usrah adalah keluarga,family..x boleh lupa..
Tapi ana betul2 lupa bila tarikhnya 1st usrah tu.
kalau anta tahu bgtau tau...tarikh yg amat PENTING dlm sejarah hidup ini?sape lg yg ada masa tu ek?atas sbb apa eh kita ikut?sbb kelab kanak2 JIM ke?cant recall la..huhu

ok mujed,doakan ana disini.

Mashizaki Keikan said...

hoho... Moja... ana dah buat sebelum enta tag ana...