Mengapa menulis

on 1.11.07

Orang kata menulis itu mudah..apa tidaknya?? Anda kenal huruf dan anda tahu mengeja lalu anda boleh menulis..tetapi mampukah anda menyampaikan apa yang anda ingin sampai secara berkesan??saya selalu risau setiap kali ingin menekan butang publish post.anda tahu mengapa??ermm betul! Kerana saya takut penulisan saya disalah tafsir,kerana saya takut orang tidak memahami apa yang ingan sampaikan, juga kerana saya takut orang mengkritik penulisan saya..dengan erti kata lain saya ini penakut..hehe entah ape yang saya takutkan pun saya tidak pasti..tetapi saya punya sejarah tersendiri tentang menulis!! saya masih ingat saya pernah menulis sesuatu yang menggemparkan institusi pendidikan HIDAYAH di hehe..ada sesiapa pelajar SMIH JB yang msih ingat..buku tersebut pernah diharamkan penjualannya seketika??yep anecdotes..buku yang diterbitkan sempena ulang tahun ke-10 sekolah saya yang tercinta.. Sekolah Menengah Islam Hidayah Johor Bahru!!! Ermm masih saya ingat tajuk anecdote yang saya tulis. “sedar tak sedar” saya tulis karya panas yang saya nukilkan ketika saya mengambil kursus bahasa di Mesir selama 4 bulan =) Suhail Asri ingat lagi tak??patutnye Zaid O ade copy dia.. nnt saya tanye org di Cardiff itu..
Dalam nukilan tersebut saya muatkan hampir segala kenakalan saya di sekolah terutamanya di asrama.. nasib baik tak cerita semua hehe kalau tak,tak tau la bley masuk skolah lagi ke tak lpas tu..ermm kalau dapat cari balik softcopy dia saya akan postkan bi blog kecil ini =)
Ermm sekarang saya mempunyai sebab tersendiri untuk menulis..saya ingin berkongsi sedikit sebanyak pengalaman yang ada..idea yang terlitas di minda..dan perasaan yang sarat dihati..ermm saya harap yag membaca mengambil manfaat dari ape yang baik..dan ambil iktibar yang yang buruk hehe..takuk banyak yang buruk dari baik je..saya mula dapat merasakan betapa menulis ini dapat mengurangkan tekanan =) sekurang-kurangnye dapat luahkan masalah yang remeh-temeh supaya ruang yang telah dikosongkan tadi dapat saya gunakan untuk masalah yang lebih berat ;)

Hehe saya perlu sambung menelaah pelajaran kembali..doakan saya menghadapi ujian akhir semester ini ya!!


30/10/07 – Muamalat fil Islam (Arabic) 2
03/11/07 – Law of Contract 2
07/11/07 – Law of Tort 2
09/11/07 – Islamic legal System (Arabic) 2
12/11/07 – Ayat Al-Ahkaam wa AhadisuHa (Arabic) 2


Urmm kejap je dah nak masuk 2nd year dah 4 years to go!!


“Allahumma thabbit aqdamana `ala dinika wa`ala ta`atika”

jangan tidoo~!!!

2 comments:

Nihlah Johari said...

is that a paper clip???? o_O" hehehehe...

**gelak smpai tjatuh kerusi** XD

ma'at taufiq wan najah lil imtihan!

[ Nazihah ] said...

memang klip kertas la nela..nasib baik klip jer,kalau dia letak mancis mesti kita gelak bergolek-golek..